Метою діяльності психологічної служби є психологічна підтримка, допомога в адаптації до навчання, підвищення рівня психологічного та соціального благополуччя.
I. Психологічний супровід здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників
Психологи будуть Вам корисні в наступних ситуаціях:
Спеціалісти Психологічної служби – кваліфіковані психологи і здійснюють індивідуальне консультування. Зустрічі є безкоштовними. Ми гарантуємо Вам конфіденційність та анонімність.
Горецька Анастасія Миколаївна – керівниця Психологічної служби, психолог, кандидат психологічних наук, коуч.
Сертифікований психолог з Клієнт-центрованої терапії, Психосоціальний консультант за методикою Інге Місмаль (Німеччина).
Напрямки вирішуваних питань:
- депресивні стани, хронічна втомлюваність, втрата сенсу життя, невпевненість в собі, складнощі в прийнятті рішень;
- вікові кризи, складнощі у відносинах, сімейна терапія.
Мирончук Ольга Анатоліївна – сімейний психолог-консультант, віковий психолог
Сертифікований психолог Української спілки психотерапевтів з Системної сімейної психотерапії (2010 р.), Символ драми (2018 р.), Пісочної терапії (2008 р.)
Досвід роботи:
- Психолог Харківської гімназії N6 «Маріїнська гімназія».
- Психолог Центру допомоги сім’ям в кризових ситуаціях «Довіра».
Напрямки вирішуваних питань:
Можливі як індивідуальні консультації, так і для пари чи кількох людей, які звертаються за спільною проблемою.
Рибалко Андрій Іванович – кризовий психолог, військовий психолог, судовий експерт-психолог.
Сертифікований психолог Української асоціації фахівців з подолання наслідків психотравмувальних подій та Української військово-медичної академії (2017 р.), судовий експерт-психолог (2018 р.)
Досвід роботи:
- Психолог Клініки психіатрії та наркології Військово-медичного клінічного центру Північного регіону.
- Судовий експерт-психолог Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. засл. проф. М.С. Бокаріуса.
Напрямки вирішуваних питань:
- кризові стани (відчуття страху, тривоги, безвихідності, втрати тощо);
- внутрішньоособистісні конфлікти (конфлікт потреб і соціальних норм, конфлікт нереалізованого бажання, адаптаційний конфлікт, конфлікт неадекватної самооцінки тощо);
- міжособистісні конфлікти (подружні конфлікти, конфлікт «батьки-діти», конфлікти «керівник-підлеглий», службові конфлікти, навчальні конфлікти тощо).
Також до Вашої уваги пропонуються різноманітні майстер-класи з розвитку комунікабельності, стресостійкості, впевненості у собі та багато іншого. | Горецька Анастасія Миколаївна
Рибалко Андрій Іванович

Мирончук Ольга Анатоліївн |
План психосвітніх заходів та тренінгів Психологічної служби
Назва
|
Тривалість
|
Homo addictus (презентація з відео)
|
1,5 год
|
Семінар-тренінг «Навички психологічного відновлення»
|
4 зустрічі по 1,5 год
|
Семінар-тренінг «Формування стресостійкості»
|
7 зустрічей по 1,5 год
|
Лекція «Інформаційно-психологічна безпека особистості»
|
1,5 год
|
Кінотреніг х/ф «Реквієм за мрією», 2000 (самопізнання, адиктивна поведінка))
|
3 год
|
Кінотренінг х/ф «Нічні звірі», 2016 (самопізнання, міжособистісні відносини)
|
3 год
|
Кінотреніг м/ф «The Maker», 2011 (самопізнання)
|
1,5 год
|
Кінотреніг м/ф «Fears», 2015 (самопізнання, робота з розумінням страхів)
|
1,5 год
|
Навчально-практичний семінар «Деструктивні психологічні схеми та гармонізація життя»
|
2 год
|
Я-концепція і самооцінка (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Інтелект когнітивний і емоційний. Емоції і емоційний інтелект. Складові емоційного інтелекту (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Тренінг «Розуміння власних емоцій (саморефлексія). Прийоми керування своїми емоціями»
|
90 хв
|
Тренінг «Лідерство чи навіщо розуміти емоції і почуття інших. Допомога іншій людині у керуванні її емоційним станом»
|
90 хв
|
Песимізм і оптимізм. Розвиваємо оптимізм. Стоп перфекціонізму (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Власна ефективність і тайм-менеджмент. Постановка мети і особисті цінності, самомотивація, відпочинок і ресурси (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Поняття про спілкування (включаючи невербальну поведінку). Ділове спілкування у навчальному процесі (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Тренінг «Значення слухання для ефективного спілкування. Активне і неактивне слухання. Види активного слухання»
|
90 хв
|
Конфліктна ситуація і конфлікт. Стилі поведінки у конфліктних ситуаціях (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
Тренінг «Алгоритми виходу із конфліктних ситуацій. Перешкоди у спілкуванні»
|
90 хв
|
Емоційне вигорання. Профілактика (лекція з практичною діагностичною частиною)
|
90 хв
|
На сьогодні, для участі у онлайн тренінгах зареєструвались здобувачі вищої освіти (1–6 курсу) з:
- 1 медичного факультету — 40 осіб;
- 2 медичного факультету — 47 осіб;
- 3 медичного факультету — 29 осіб;
- 4 медичний факультету — 26 осіб;
- Стоматологічного ф-ту — 9 осіб.
Відповідно до угоди про науково-практичну співпрацю між ХНМУ і «Психологічним центром Анастасії Горецької» і в рамках Соціальної компанії #Підтрімуюлікарів починає роботу благодійний проєкт. Співробітники та студенти медичного університету можуть отримати консультацію і підтримку з питань, пов'язаних з поточною ситуацією в нашому житті. Прийом здійснюється онлайн за попереднім записом. Це безкоштовно і конфіденційно.
У проєкті задіяні фахівці центру, які працюють над наступними питаннями:
– емоційні реакції (тривога, замішання, невпевненість, самотність, страх перед майбутнім) і стану, викликані пандемією і/або карантином;
– сімейно-партнерські відносини на карантині (конфлікти, питання особистого простору, спільного перебування і організації життя);
– підтримка батьків з дітьми різного віку, питання налагодження навчального процесу будинку;
– планування, життя і робота в умовах стресу;
– кризова підтримка співробітників університету, які можуть брати безпосередню участь в лікуванні та роботі з пацієнтами з COVID-19.
II. Підвищення психолого-педагогічної кваліфікації науково-педагогічних працівників
Курс підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача»
Курс підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача» постійно діє з 2009 р. Навчання на курсі є обов’язковим для тих викладачів ХНМУ, стаж роботи яких не перевищує 5 років.
Мета курсу:
- підвищення якості освіти та вдосконалення педагогічного діяльності у ХНМУ;
- створення системи професійного становлення молодих викладачів;
- забезпечення продуктивної взаємодії досвідчених педагогів із молодими спеціалістами у спільній викладацькій діяльності;
Завдання курсу:
- адаптація молодих викладачів до педагогічної діяльності у ХНМУ;
формування та розвиток теоретико-прикладних знань з проблем педагогіки, психології та методики викладання з урахуванням інноваційних підходів у вищій школі;
формування умінь щодо планування та здійснення навчально-виховної та науково-дослідної діяльності;
створення умов щодо становлення професійної майстерності, залучення молодих викладачів до наукової діяльності,
реалізація принципів безперервності, систематичності та наступності професійної підготовки;
допомога молодим викладачам у пошуку індивідуального стилю викладання та впровадженні сучасних педагогічних технологій у викладацьку роботу
Організація курсів
Навчальні групи складаються з викладачів кафедр ХНМУ. Стаж викладацької роботи слухачів курсу до 5 років.
Формування груп відбувається на підставі вибору кандидатур на навчання, що здійснюють завідувачі кафедр та за індивідуальними замовленнями педагогічних працівників ХНМУ. Курси є відкритими, тому кожен викладач ХНМУ має можливість відвідувати семінари, що викликають зацікавленість.
Форми навчання
Навчальний процес здійснюється очно без відриву від роботи викладача.
Учбові заняття відбуваються за такими формами:
- лекція;
- семінар;
- тренінг;
- круглий стіл
- майстер-клас
- індивідуальна консультація з питань психології та педагогіки
Об’єктивний та якісний аналіз роботи курсу здійснюється соціологічною групою ХНМУ за допомогою інтерв’ю, анкет опитування та проведення фокус-груп. Результати дослідження використовуються як підґрунтя при вдосконаленні роботи курсів, оновленні тематики семінарів.
Організація навчального процесу
Заняття в «Школі молодого викладача» плануються ННІЯО ХНМУ та реалізуються професорсько-викладацьким складом та співробітниками ХНМУ з залученням запрошених фахівців та педагогів з багаторічним стажем викладацької роботи, що творчо працюють. Куратором курсу є практичний психолог ННІЯО ХНМУ. У роботі курсу використовується матеріально-технічна база ХНМУ.
Після відпрацювання навчальних програм слухачі курсів отримують сертифікат учасника курсу підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача» встановленого зразка.
План семінарів Школи молодого викладача на 2020–2021 н.р.
Дата
|
Тема
|
Дистанційно час 15:30
|
Викладає
|
20.01.21
|
Установчий семінар. Реєстрація. Знайомство з курсом.
|
Google Meet
|
Завгородній І.В.
Горецька А.М.
|
27.01.21
|
Цифровий етикет
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
03.02.21
|
Професійна деформація та емоційне вигорання: особливості подолання
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
10.02.21
|
Аналіз професійної діяльності викладача. Основи педагогічної майстерності.
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
17.02.21
|
Психологія особистості студента. Теорія та практика виховання у вищій школі.
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
24.02.21
|
Особливості викладання в групах іноземних студентів
|
Google Meet
|
Марущенко О.А.
Мирончук О.А.
|
03.03.21
|
Основи етноетикету. Професійний діалог зі студентом-іноземцем.
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
10.03.21
|
Зміна парадигми навчання. Тенденції еволюціонування систем викладання й навчання.
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
17.03.21
|
Засади профілактики булінгу на мобінгу у викладацькому та студентському колективах
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
24.03.21
|
Тренінг 1: «Ораторська майстерність: голос та жести. Слухачі під контролем».
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
31.03.21
|
Тренінг 2: «Публічний виступ: плануємо, долаємо страх, діємо!». Основи іміджу викладача.
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
07.04.21
|
Ефективна комунікація в професійній діяльності викладача
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
14.04.21
|
Технологія ігрових, розвивальних та інноваційних форм навчання.
|
Google Meet
|
Марущенко О.А.
|
21.04.21
|
Основи конфліктології. Типи конфліктів та заходи їх подолання. Тренінг 3. «Навчання без конфліктів».
|
Google Meet
|
Мирончук О.А.
|
28.04.21
|
Навички психологічного відновлення
|
Google Meet
|
Рибалко А.І.
|
05.05.21
|
Харизма викладача як один із способів управління учбовим процесом
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
12.05.21
|
Професійна деформація та емоційне вигорання: особливості подолання
|
Google Meet
|
Горецька А.М.
|
19.05.21
|
Урочисте вручення сертифікатів
|
Музей ХНМУ
|
Марковський В.Д.
Завгородній І.В.
|
«Школа досвідченого лектора»
У рамках внутрішньо університетської системи підвищення кваліфікації викладачів при Навчально-науковому інституті якості освіти ХНМУ щорічно проводиться «Школа досвідченого лектора».
На курс запрошуються досвідчені лектори зі стажем викладання не менше п’яти років. Мета курсу – вдосконалення та підтримання викладацької майстерності, передача власного досвіду та корисних навичок, впровадження новітніх технологій у навчальний процес, а також обговорення дискусійних тем.
В якості лекторів запрошуються авторитетні колеги, викладачі, які мають іноземні стажування та які активно впроваджують у свою діяльність інтерактивні методи.
«Групи рівних»
У рамках Україно-Швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» був проведений тренінговий онлайн-курс «Групи рівних. Заклади вищої медичної освіти».
На конкурсній основі були відібрані 27 учасників з пілотних закладів вищої освіти. Представники ХНМУ – керівниця психологічної служби ННІ ЯО ХНМУ Анастасія Горецька та асистентка кафедри фтизіатрії та пульмонології Ольга Говардовська – також долучилися до курсу та успішно пройшли навчання.
Онлайн-курс, загальною тривалістю 45 годин, проходив з 12 жовтня по 27 грудня 2020 року та складався з відео-лекцій експерта проєкту професора Ренато Галеацці та практичних занять у групах за участі тренерів та фасилітатора. Учасники ознайомилися з перевагами горизонтального навчання та новим для викладачів форматом навчання у групах рівних (peer-to-peer learning). На практичних заняттях були відпрацьовані навички фасилітації, розроблені плани впровадження груп рівних у діяльність закладів вищої освіти як заходу безперервного професійного розвитку, що має на меті підвищення викладацької майстерності наших освітян та якості медичної освіти.
З лютого 2021 року розпочинає свою роботу група рівних у ХНМУ, на зустрічах якої систематизовано та критично будуть обговорені практичні питання професійної діяльності.
Співпраця з Україно-Швейцарським проєктом «Розвиток медичної освіти» продовжується у поточних та наступних заходах.
За більш детальною інформацією Ви можете звертатися за телефоном +38 (099) 608 24 46 (telegram), наша сторінка у фейсбуці
|