Найкращі напрацювання кафедральних колективів ХНМУ |
Запровадження дистанційного навчання у медичному університеті з метою запобігання поширення COVID-19 надало ще одну можливість розкрити творчий потенціал кафедральних колективів вишу. Продовження навчання студентів в умовах карантину з використанням сучасних інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій стало можливим завдяки злагодженій роботі всього колективу ХНМУ, педагогічній майстерності наших викладачів та творчому підходу до виконання поставленого завдання, а також високій зацікавленості студентства. І вже сьогодні ми маємо можливість поділитися нашими напрацюваннями. Так, започатковано нову традицію розповідати про кращий досвід кафедр-відмінниць дистанційного формату навчання. Першою кафедрою, яка розпочала онлайн тестування студенів, стала кафедра пропедевтики внутрішньої медицини № 2 та медсестринства (завідувачка – Тетяна Оспанова). А першої кафедрою, яка розпочала проведення вебінарів у власній платформі дистанційного навчання стала кафедра психіатрії, наркології, медичної психології та соціальної роботи (завідувачка – Ганна Кожина). Саме Ганна Кожина першою надала команді впровадження дистанційного навчання важливі зауваження, які заважали працездатності вебінарних кімнат платформи дистанційного навчання. З огляду на проблемні питання було розпочато термінову роботу щодо їх налагодження і тестування. Кафедра внутрішніх та професійних хвороб стала першою кафедрою, що провела сегментування студентів різних категорій та напрямків, створивши для них у своїй кафедральній категорії в платформі дистанційного навчання окремі курси та розпочавши їх наповнення. Уперше було закладено принцип чіткого розподілу окремих категорій студентів. Адаптивний формат навчання першими почали впроваджувати кафедра латинської мови та медичної термінології (завідувачка – Наталя Дерев’янченко). Це важлива сучасна педагогічна технологія, а впровадження її у навчальний процес демонструє високий професійний рівень викладачів. Співробітники кафедри латинської мови та медичної термінології не просто розпочали створення курсів із тестовими блоками, вони почали вибудовувати навчальну траєкторію студента залежно від того рівня знань, які він отримав за тестування. Для тих, хто отримав позитивну оцінку, відкривався інший тест більш високого рівня складності. Викладачі вірно виконали всі технічні налаштування для вибудови адаптивного формату навчання у платформі дистанційного навчання. Крім того, мали гарний досвід викладачів-курсантів курсу підвищення кваліфікації «Основи методології розробки електронних курсів в сфері медичної освіти», які розпочали навчати своїх колег та допомагати їм скоріше адаптуватися. Зокрема, співробітниця кафедри внутрішньої медицини № 3 та ендокринології Марія Олійник проводила вебінар для своїх колег у платформі дистанційного навчання з демонстрацією екрану (перший досвід – внутрішньо кафедральний онлайн тьютор, «Допомогаю зробити ХНМУ digital!»). Співробітники кафедри оториноларингології впровадили у свої електронні курси відеопосилання на оперативні втручання для перегляду, що продемонструвало гарний приклад для кафедр університету хірургічного профілю. Багато кафедр розпочали додавати завдання на вирішення клінічних задач. Курсанти курсу «Основи методології розробки електронних курсів у сфері медичної освіти», які дуже сумлінно проходять навчання, опанували два наданих у курсі алгоритми реалізації практично-орієнтованого навчання, симулятивного навчання, використання гейміфікації у сфері медичної освіти засобами платформи дистанційного навчання та почали створювати практично-орієнтовані завдання та симуляції у платформі дистанційного навчання. Ця технологія може значно покращити якість медичної освіти, а саме її практичну складову. Першими, хто виконали це завдання в рамках виконання домашніх завдань до курсу підвищення кваліфікації, стали старший викладач кафедри мікробіології, вірусології та імунології ім. професора Д.П. Гриньова Наталя Попова і доцент кафедри суспільних наук Володимир Альков. Так, Наталя Попова представила засобами платформи дистанційного навчання клінічний випадок задача USMLE, а Володимир Альков відтворив симуляцію на історичну тему відповідно до навчальної програми кафедри суспільних наук. Асистент кафедри оториноларингології Олександр Карчинский реалізував за допомогою платформи дистанційного навчання курс з невідкладних станів з практичними завданнями, тестуваннями з алгоритмів надання медичної допомоги. Співробітники кафедр розпочали проведення внутрішньокафедральних нарад у платформі дистанційного навчання. Щоденні наради проводяться і командою запровадження дистанційного навчання в ХНМУ, до якої входить керівництво медичного вишу, співробітники ННІ якості освіти, відділ технічної підтримки, системні адміністратори, інженери та методисти. |